عضو پارلمان عراق: برنامه عربی-آمریکایی قصد تجزیه عراق را دارند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

عضو پارلمان عراق: برنامه عربی-آمریکایی قصد تجزیه عراق را دارند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره برنامه آمریکایی-عربی برای بازگشت طائفه‌گری به عراق و احیای طرح قدیمی تجزیه این کشور هشدار داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 15
کد خبر: ۷۰۵۷۸

به گزارش راهبرد معاصر «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره طرح آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازگشت طائفه‌گری جدید به کشور هشدار داد و گفت که آمریکا به دنبال احیای طرح تجزیه عراق است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز سیاستمداراتی که با آنها در ارتباط هستند، تلاش دارند تا بار دیگر طرح تجزیه عراق به سه کشور کوچکتر را احیا کنند.

این نماینده عراقی گفت: تحرکات و فراخوان‌هایی سری در سطح داخلی و خارجی برای احیای ایده ایجاد چند اقلیم با هدف تسهیل امکان بازگشت طائفه‌گری و تروریسم وجود دارد. نیروهای ملی سنی و کُردی مخالف تجزیه عراق به سه کشور کوچک هستند و طرح‌های آمریکایی در عراق را رد می‌کنند.

این در حالی است که در انتخابات اخیر آمریکا، «جو بایدن» صاحب نظریه تجزیه عراق به سه اقلیم کردی، سنی و شیعی که اشراف ویژه‌ای بر روی پرونده عراق دارد و روابط نزدیکی با برخی سیاستمداران عراقی دارد، به قدرت رسیده است و تحلیل‌گران بر این باورند که وی در نهایت به بهانه‌های مختلف این پروژه قدیمی را احیا و با بازبینی در برخی بخشهایش، آن را اجرایی می‌کند.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار